Kolejna granica dla technologicznych startupów muzycznych – predykcyjna inteligencja społeczna

Kolejna granica dla technologicznych startupów muzycznych – predykcyjna inteligencja społeczna
Co stałoby się gdyby artyści, wytwórnie płytowe, producenci i wydawcy posiadali umiejętność czytania w myślach? Cóż, umiejętność słuchania i technologia bazująca na inteligencji społecznej sprawiły, że łatwiej niż kiedykolwiek jest zidentyfikować i śledzić, co myślą ludzie. Obecnie, w czasach kiedy właściwie każdy zamieszcza właściwie wszystko w mediach społecznościowych, serwisach z recenzjami, forach i blogach, te opinie mogą być zanalizowane i namierzone. Umiejętność wyciągania wniosków z danych społecznościowych jest praktyką szeroko stosowaną przez organizacje z całego świata, a branża muzyczna jest zdecydowanie gotowa na innowację w tej szalenie istotnej, rosnącej kategorii.

Zgodnie z Pew Research, dziesięć lat temu jedynie 7% populacji USA używało jednej lub większej ilości sieci społecznościowych. Teraz liczba ta wzrosła nieomal dziesięciokrotnie, do 65%. Wśród użytkowników Internetu, ogromna większość - 76% Amerykanów, używa mediów społecznościowych. W rezultacie, śledząc te kanały firmy zdobywają nieoceniony feedback i wgląd w to, jak ulepszać i reklamować produkty lepiej. Takie monitorowanie może być przeprowadzane na wiele sposobów, od zwykłego słuchania aż po przewidywanie.

Śledzenie mediów społecznościowych w formie analizy nastrojów, znane również jako wydobywanie opinii, jest procesem przypatrywania się temu, co jest komunikowane online i determinowania tego, czy kontekst tych wypowiedzi jest pozytywny, negatywny czy neutralny. Analiza ilościowa i jakościowa zagregowanych kolekcji takich konwersacji zapewnia głębokie zrozumienie sposobów, w jaki konsumenci myślą, dyskutują i co czują w odniesieniu do marki, kampanii, artysty lub właściwie każdego tematu. Te metryki mogą być implementowane zarówno w odniesieniu do prostych pomiarów, takich jak ilość, jak i bardziej złożonych danych jak pasje i chęć zakupu.

Kolejną granicą jest stworzenie predykcyjnego algorytmu, który pomaga markom i agencjom zorientować się o czym konsumenci online będą rozmawiać i na jakich platformach będą rozgrywały się te dyskusje. Odpowiednie, spersonalizowane zaangażowanie społecznościowe jest w tej chwili bardziej istotne dla branży muzycznej niż było kiedykolwiek w historii – i tutaj właśnie wchodzi w grę predykcyjna inteligencja społecznościowa. Poprzez identyfikację wzorców i skojarzeń i nieustrukturyzowanych danych społecznościowych, analityka predykcyjna może zapewnić wgląd w preferencje i postawy konsumentów – i może prognozować jak wiele trendów wyłoni się w przyszłości. Analityka predykcyjna może również dostarczać danych pomagających firmom śledzić influencerów w każdej kategorii i przekształcać ich w ambasadorów marek.

Kolejny muzyczny startup, który po mistrzowsku złamie kody, by pomóc ogromnym wytwórniom, markom i artystom wykorzystać technologie, by przesiać gwar w mediach społecznościowych i odkryć nadchodzące trendy oraz przewidzieć zmienne gusta konsumentów jest po prostu skazany na sukces.