„Koncentrujemy się przede wszystkim na sukcesie klienta” – Julia Diatczyk o projektach na skalę globalną

„Koncentrujemy się przede wszystkim na sukcesie klienta” – Julia Diatczyk o projektach na skalę globalną
O tym, dlaczego warto stawiać sukces klienta na pierwszym miejscu, na co mogą liczyć specjaliści chcący podjąć współpracę z DataArt i w jaki sposób można budować środowisko branżowe na podstawie wiedzy eksperckiej opowiada Julia Diatczyk, Prezes Zarządu DataArt Poland.

DataArt to globalna sieć firm, a specjaliści pracują w wielu rejonach świata. Czy baza klientów, dla których realizowane są projekty jest równie imponująca?

— Jak najbardziej. Nadal największą bazę klientów mamy w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, ale dzięki skuteczniej działalności biur sprzedaży znajdujących się w Europie Zachodniej - w Londynie, Monachium i Zugu - rozszerzyliśmy i zróżnicowaliśmy portfolio o liczące się na globalnych rynkach firmy właśnie z tego terenu. W tym momencie współpracujemy między innymi z takimi markami jak: BNP Paribas, Coller Capital, Monex Europe, Bondwave, Nasdaq, Collette Vacations, skyscanner czy Nielsen.

W jakie projekty zaangażowani są eksperci pracujący w Lublinie? Czy dotyczą one konkretnej branży, czy są zróżnicowane pod tym względem?

— Dzięki blisko dwudziestoletniemu doświadczeniu i zdobytej w tym czasie wiedzy na temat realizacji globalnych projektów, nasi specjaliści współpracują z klientami reprezentującymi różne branże. Pobudziło to wyodrębnienie się konkretnych obszarów działania DataArt, a są to m.in.: finanse, medycyna, podróże, telekomunikacja. Obszary te nie są sztywne, wciąż się transformują – w pewnej chwili stają się samodzielne, tak było w przypadku IoT i GameDevu.

W dzisiejszych czasach większość branż przywiązuje dużą wagę do bezpieczeństwa danych, co szczególnie widać w projektach z sektora finansowego, których znaczna część jest realizowana przez lubelskich programistów. Pracując dla tego typu klientów bierzemy pod uwagę specyfikę obszaru, zapewniając wysoką jakość świadczonych usług, bezpieczeństwo i stabilność.

Branża finansowa wydaje się bardzo wymagająca i dosyć konserwatywna. Jaka jest specyfika pracy dla gigantów reprezentujących ten obszar?

— Trudno generalizować. Klienci DataArt z obszaru finansowego są mocno zróżnicowani - to nie tylko banki, fundusze i doradcy inwestycyjni, ale także analitycy rynku, agencje ratingowe i brokerzy. Ich wspólnym mianownikiem są restrykcyjne polityki bezpieczeństwa i compliance. Zespoły projektowe często podczas realizacji zadań są mocno ograniczane wymogami klienta, na przykład nie mogą używać repozytoriów kodu open source lub pracują na udostępnianych maszynach wirtualnych, a oprócz umiejętności technicznych muszą również wykazać się wiedzą z zakresu finansów i ekonomii.

Na co mogą liczyć osoby, które chcą dołączyć do zespołów DataArt? Specjaliści poszukują przede wszystkim możliwości rozwoju.

— Projekty realizowane na skalę globalną mają swoje niezaprzeczalne zalety. Doceniają to zwłaszcza specjaliści z dużym doświadczeniem, którym zależy na możliwości ciągłego rozwoju swoich umiejętności technologicznych i miękkich.

Na rynku mamy naprawdę wysokiej klasy inżynierów Java, JavaScript, .NET, Salesforce i QA, którzy posiadają solidne doświadczenie eksperckie. Większość dużych projektów charakteryzuje się szerokim zastosowaniem rozwiązań innowacyjnych – a właśnie tego poszukują ambitni i utalentowani specjaliści.

Jesteście znani z tego, że lubicie dzielić się doświadczeniem. Gdzie można was spotkać?

— Staramy się współtworzyć środowisko branżowe. Wspólnie z władzami lokalnymi, ośrodkami akademickimi i liderami społeczności technologicznych – Lublin Java User Group, Google Developer Group, meet.js, Women Techmakers i wielu innych, realizujemy dużo inicjatyw skierowanych do specjalistów na różnych etapach kariery. Stawiamy również na organizację autorskich wydarzeń – cyklicznych spotkań IT talk, Salesforce i – co najważniejsze – największej w regionie międzynarodowej konferencji technologicznej IT NonStop. Tegoroczna edycja wydarzenia w Lublinie będzie realizowana wspólnie z ośrodkiem we Lwowie i będzie poświęcona branży finansowej.

Do kogo będzie skierowane to wydarzenie?

— Chcemy zaprezentować branżę finansową z dwóch perspektyw. Po pierwsze, ze strony — wszystkie bloki odsłony lwowskiej będą skierowane do kadry zarządzającej i project managerów. Lubelska część konferencji będzie natomiast koncentrować się na aspekcie technologicznym realizowanych projektów dla klientów z obszaru finansowego. Tegoroczna IT NonStop będzie unikalna, szczególny nacisk kładziemy na dzielenie się praktycznymi rozwiązaniami wykorzystywanymi w międzynarodowych projektach realizowanych na skalę światową. Zaprosiliśmy najlepszych ekspertów, dla których branża nie ma tajemnic. Już teraz zachęcamy do śledzenia aktualności związanych z konferencją na naszej stronie internetowej i w mediach społecznościowych. Wydarzenie odbędzie się 1. grudnia 2017 r. w Lubelskim Centrum Konferencyjnym.

Dlaczego tak bardzo zależy wam na tym, żeby mówić właśnie o finansach?

— Każdy z ośrodków, w którym w tym roku organizowana będzie konferencja koncentruje się na konkretnym obszarze działania DataArt. Na przykład we Wrocławiu prężnie ruszyły przygotowania do wydarzenia poświęconego branży Travel. My natomiast będziemy analizować rozwiązania dedykowane branży finansowej, ze względu na to, że duże projekty dla rozpoznawalnych marek z tego obszaru realizowane są właśnie w Lublinie.

Na czym konkretnie zamierzacie się skupić?

— Poruszymy najbardziej aktualne dziś kwestie: co wpływa na satysfakcję po stronie klienta, jak dbać o utrzymanie relacji podczas realizacji projektu, jak przechowywać dane wrażliwe. Przedyskutujemy również zagadnienia związane z project managementem, w tym istotną dziś umiejętność błyskawicznej zmiany podejścia i elastyczność strategii w odpowiedzi na dynamiczne trendy. Skoncentrujemy się także na rozwiązaniach związanych z architekturą systemów dziedziczonych, zarządzaniu ryzykiem oraz działaniu uwzględniającym regulacje, compliance i polityki bezpieczeństwa.

Można wobec tego stwierdzić, że priorytetem DataArt są cele biznesowe klienta.

— Jak najbardziej, to właśnie wyróżnia nas na tle innych firm. Koncentrujemy się przede wszystkim na sukcesie klienta, stawiamy na lojalność i odpowiedzialność. Sprzedajemy naszą wiedzę, nie roboczogodziny. Doświadczenie naszych ekspertów pozwala nam proponować klientom gotowe rozwiązania, które podnoszą ich konkurencyjność na rynku. Opieramy się na eksperckiej wiedzy nie tylko technologicznej, ale i merytorycznej, dotyczącej konkretnego obszaru. Dzięki temu klienci widzą, że realizujemy zadania solidnie i rzetelnie, zapewniając im bezpieczeństwo, stabilność i zgodność z zewnętrznymi regulacjami.