Partnerstwo DataArt i Travelport przy wprowadzeniu na rynek nowego narzędzia z obszaru hotelarstwa

Partnerstwo DataArt i Travelport przy wprowadzeniu na rynek nowego narzędzia z obszaru hotelarstwa
DataArt została wybrana przez Travelport, wiodącą platformę z branży turystyczno-hotelarskiej do wsparcia dalszego rozwoju produktu Hotel Retail, który zapewni agencjom turystycznym zaawansowane narzędzia do kupna i rezerwacji hoteli. Aplikacja jest zintegrowana z rozwiązaniem handlowym Travelport – Travelport Smartpoint – dostarczając nową jakość doświadczenia użytkownika, zwiększając efektywność i produktywność agencji poprzez oferowanie dostępu do wszystkich potrzebnych narzędzi w ramach jednego, skonsolidowanego przepływu działań.

Partnerstwo to rozpoczęło się w sierpniu 2016 r., kiedy DataArt przeprowadziło ewaluację rozwiązania, które Travelport planowała wprowadzić na rynek. Zespół DataArt rozwinął prototyp aplikacji, który stanowił podstawę dalszej ewaluacji w zakresie stosu technologicznego potrzebnego do dostarczenia funkcjonalności produktu i zweryfikowania, czy odpowiadał on na potrzeby biznesowe zarówno Travelport, jak i jej partnerów biznesowych.

„Wybraliśmy DataArt do przeprowadzenia procesu weryfikacji koncepcji zgodnie z naszą strategią. Celem weryfikacji była ocena narzędzia dedykowanego pozyskiwaniu hoteli i handlowi w branży hotelarskiej za pośrednictwem nowej aplikacji dla agentów. Szybkie prototypowanie i użycie informacji zwrotnej od klienta w bardzo skondensowanych ramach czasowych sprawiło, że mogliśmy dopracować ofertę stworzoną dla naszego docelowego rynku i zweryfikować powodzenie inicjatywy. DataArt w tym momencie pomaga nam wprowadzić ten produkt na rynek” – powiedziała Jennifer Smith, Chief Product Owner, Hospitality Retailing w Travelport.

Nowy interfejs graficzny uwzględnia wszelkie rodzaje wskaźników dla hoteli, których potrzebują agenci – korporacyjne negocjowane, konsorcjum i niedawno wprowadzony wskaźnik Travelport Exclusive. Dodatkowo, kluczowe szczegóły na temat hoteli, oceny, zdjęcia i opisy pokoi są łatwo dostępne z poziomu tego samego ekranu. Wyjątkowa kombinacja API Travelport i stworzonej na zamówienie adaptacji Travelport HCP (Hotel Content Plus), pozwala aplikacji otrzymywać szczegóły na temat hoteli w ciągu kilku sekund.

DataArt jednocześnie dostarcza dwie wersje aplikacji, które są kompatybilne z GDS Travelport – Apollo, Galileo i Worldspan. Zespoły wchodzące w skład globalnej sieci DataArt zlokalizowane w Polsce są zaangażowane w rozwój nowej usługi.

„Praca z klientami, którzy zawsze poszukują innowacyjnych rozwiązań to prawdziwy przywilej. Travelport to pionier i technologiczny trendsetter w branży podróżniczej i turystycznej na skalę globalną. Doceniamy zaufanie, którym obdarzyli DataArt w zakresie wprowadzenia funckjonalności Hotel Retail na rynek”- powiedział Gregg Abbott, SVP of Travel and Hospitality w DataArt.

O Travelport

Travelport jest komercyjną platformą turystyczną, która zapewnia narzędzia do sprzedaży usług za pomocą nowoczesnych technologii, a także mechanizmy płatności i inne rozwiązania mobilne dla światowej branży turystycznej. Obecna w blisko 180 krajach, licząca blisko 4000 pracowników i dodatkowe 1000 w ITG Solutions Private LTD, która zapewnia nam usługi dostarczania aplikacji, firma w 2016 roku osiągnęła przychód na poziomie 2,3 bliliona USD.

Travelport składa się z:

  • Komercyjnej platformy turystycznej, która przyczynia się do rozwoju branży turystycznej. Dzięki własnej platformie handlowej Travelport pomaga w nawiązywaniu kontaktów pomiędzy znanymi na całym świecie dostawcami usług turystycznych i klientami korporacyjnymi, którzy nabywają usługi online i offline. Firma jest liderem w sprzedaży biletów i innych usług lotniczych, branży hotelarskiej oraz na rynku rozwiązań mobilnych w branży turystycznej. Ponadto Travelport jest twórcą innowacyjnego rozwiązania w zakresie płatności korporacyjnych, które zaspokaja potrzeby biur podróży i pozwala na bezpieczne i skuteczne dokonywanie transakcji.
  • Serwisy technologiczne, za pośrednictwem których firma świadczy usługi informatyczne na rzecz linii lotniczych, takie jak przeprowadzenie zakupów, sprzedaż biletów i kontrola odlotów, oraz zapewnia inne rozwiązania, umożliwiając swoim klientom skupienie się na swoich biznesowych celach kluczowych i zmniejszenie kosztów.

Siedziba firmy jest ulokowana w Langley, Wielka Brytania. Travelport jest zarejestrowana na Nowojorskiej Giełdzie Papierów Wartościowych i handluje pod skróconą nazwą "TVPT".