Plany Rekrutacyjne

15 kwietnia
Plany Rekrutacyjne
Nowy rok to okres wielu zmian. Otwieramy się na nowe projekty, lokalizacje, analizujemy stan zatrudnienia – na początku roku 2021 było nas 3500, a w rok 2022 weszliśmy ze stanem 5700 osób. Jakie plany mieliśmy na początku roku? Jak idzie nam ich realizacja po pierwszym kwartale?

Rok 2021 był zdecydowanie najlepszym pod kątem finansowym rokiem w historii DataArt, z absolutnie rekordowym wzrostem na poziomie 60 procent w stosunku do roku 2020. Otworzyliśmy wiele nowych biur, jak choćby nasze oddziały w Gruzji, Kazachstanie i Dubaju, zatrudniliśmy na całym świecie 2200 osób, jesteśmy również laureatami nagród „Best Company Culture”, „Best Company for Diversity”, „Best Company for Women”, „Best Company for Work-Life Balance” oraz „Best Company Compensation”, wręczanym przez Comparably. Po raz dziesiąty również zostaliśmy uwzględnieni w „Inc. 5000” – najbardziej prestiżowym rankingu najszybciej rosnących prywatnych amerykańskich firm. Zamknęliśmy rok 2021 współpracą z takimi firmami, jak Adobe, Commercetools, Squills, Domino Data Lab, Connex Partners i Accern.

Po wycofaniu się DataArt z rynku rosyjskiego obserwujemy wzrost zapotrzebowania na inżynierów w Europie Centralnej. Ta sytuacja jest szansą na nasz rozwój również w innych lokalizacjach, dlatego też patrzymy z optymizmem na nasze plany rekrutacyjne. Mówiąc o Europie Środkowej, nie mamy jednak na myśli wyłącznie Polski, gdzie pod koniec roku otworzyliśmy nasze biuro w Krakowie – już na początku roku 2022 zaczęliśmy działać w serbskim Belgradzie, Warnie w Bułgarii, a aktualnie trwają rozmowy dotyczące kolejnego oddziału DataArt w Rumunii.

Kolejnym ważnym krokiem ku zwiększeniu naszej obecności w Polsce było otwarcie już w roku 2022 kolejnego biura. Po analizie trendów i rynku pracy, dostępu do młodych kadr i wielkości miast zdecydowaliśmy się na Łódź – jedno z najliczniejszych pod względem populacji miast w Polsce. Otwierając się w Łodzi, skupiamy się na poszukiwaniu tak doświadczonych inżynierów, jak i stażystów. Osoby z mniejszym doświadczeniem w branży, w tym studenci, z pewnością zauważą naszą aktywność na lokalnych uczelniach oraz naszą kooperację z miejskimi podmiotami. Cieszymy się, że jesteśmy obecni w coraz większej liczbie miejsc w naszym kraju – Lublinie, Wrocławiu, Krakowie, Łodzi i Poznaniu, co niewątpliwie jest naszym sukcesem na przestrzeni ostatnich kilku lat.

Otwarcie nowych biur wymagało od nas zrewidowania naszych planów rekrutacyjnych. Otwierając biuro w Łodzi oraz przestrzeń coworkingową w Poznaniu, zakładamy wzrost zatrudnienia o kolejne 500 osób w 2022. Liczymy na dynamiczny rozwój DataArt w Krakowie i Łodzi, badamy również sytuację w Poznaniu, ale nie ograniczamy się wyłącznie do już istniejących lokacji – współpracę z nami może podjąć również osoba, którą interesuje forma zdalna. Nie zamykamy się również na inne miasta. Jeśli znajdziemy zespoły w innych lokacjach, jesteśmy otwarci na działalność w nich, tym bardziej, że chcemy stwarzać jak najlepsze warunki do współpracy z nami.

Obecnie znacznie zwiększyliśmy udział juniorów w naszym procesie rekrutacyjnym, co traktujemy jako motor do zwiększenia aktywności w nowych lokacjach. O rekrutacji i początkach w DataArt z perspektywy stażysty możecie przeczytać tutaj, a o samym programie stażowym dowiecie się więcej z TEJ strony. Obecnie poszukujemy głównie inżynierów .NET, Javy, JS oraz QA, więc jeśli jesteście specjalistami (lub aspirujecie do bycia nimi) w którejś z wymienionych technologii, koniecznie się do nas odezwijcie 😊

Pomimo covidowych ograniczeń i mniejszej obecności w biurach, w 2021 utrzymaliśmy duży wzrost zatrudnienia. Kandydaci i specjaliści w branży IT doceniają nasz system wartości – relacje oparte na zaufaniu, wolność wyboru, odpowiedzialność i inicjatywę.To właśnie dzięki naszym wartościom udało nam się przetrwać już niejeden kryzys, zachowując lub nawet zwiększając poziom zatrudnienia. Nasze dotychczasowe doświadczenia sprawiają, że patrzymy z optymizmem na rozwój naszych biur w Europie Środkowej, a nasze plany zatrudnienia są dla nas osiągalne – nie jest to marketingowy chwyt, nie boimy się inwestować w nowe lokalizacje i nowych specjalistów.