Rekordowe dochody DataArt w 2017 r.

15 lutego
Rekordowe dochody DataArt w 2017 r.
DataArt, międzynarodowa sieć firm, która zajmuje się konsultingiem technologicznym na skalę globalną – projektuje, opracowuje i wspiera unikalne rozwiązania IT, ogłosiła dziś, że 2017 był dla niej rokiem rekordowym, oraz że dochody wyniosły 124 miliony dolarów – o 27% więcej niż w roku poprzednim.

DataArt rozpoczęła działalność w dwóch nowych branżach, iGaming oraz Retail & Distribution, która zaowocowała zdobyciem strategicznych partnerów biznesowych. Wprowadzone Centrum Ekspertyzy ds. Blockchainu pozwoliło na wdrożenie dużych projektów w dziedzinie finansów, mediów oraz usług zdrowotnych. Do zespołu DataArt dołączyło ponad 600 specjalistów w 20 międzynarodowych lokalizacjach, zwiększając ich całkowitą liczbę do 2600. Już po raz ósmy, firma DataArt została wymieniona na liście Inc. 500 I 5000 List, zrzeszającej najszybciej rozwijające się firmy w Stanach.

Dział do obsługi projektów z zakresu opieki zdrowotnej oraz nauk przyrodniczych osiągnął w 2017 r. 26% wzrost, poszerzając swoje portfolio o kluczowych klientów, takich jak Embody oraz PSI. Był też gospodarzem Forum dot. Innowacji w Technologii Zdrowotnej w Nowym Jorku, dwukrotnie sponsorował londyńską konferencję CIO+1 oraz wygrał w Monachium nagrodę Pfizer Healthcare Challenge za aplikację KidPro, mającą na celu pomoc pacjentom w przestrzeganiu zaleceń lekarzy pediatrów.

Dział do obsługi projektów z zakresu finansów zwiększył swoje dochody o 44 miliony dolarów, w szczególności dzięki ukończeniu wieloletniego projektu nowej platformy dla firmy Nasdaq FBMS oraz platformy do głosowania e-proxy dla National Settlement Depository. DataArt została również Partnerem Biznesowym Pega i zorganizowała dwie konferencje w zakresie usług finansowych – w Londynie oraz Nowym Jorku.

Dział do obsługi projektów z zakresu mediów i rozrywki w 2017 r. zwiększył dochody o 22% w wyniku zdobycia dziewięciu nowych klientów, w tym amerykańskiej stacji telewizyjnej oraz szybko rozwijającego się niezależnego dystrybutora muzyki w Unii Europejskiej. Umocnił również swoje relacje z dużymi wytwórniami muzycznymi, wydawcami oraz dystrybutorami, wzmacniając swoją pozycję jako eksperta ds. Big Data oraz rozwiązań analitycznych.

Dział do obsługi projektów z zakresu turystyki kontynuował swój stały wzrost, zyskując w ciągu 2017 r. kolejnych klientów, takich jak Travelport i JacTravel oraz nawiązując strategiczne partnerstwo z Hudson Crossing. Zorganizował wysokiej klasy konferencje w takich miastach, jak Nowy Jork, Londyn, Praga czy Toronto, jak również został nominowany do nagrody Travolution Award za najlepszy zespół zajmujący się technologiami w branży podróżniczej w 2017 r.

Dział do obsługi projektów z zakresu IoT DataArt zanotował 33% wzrost dochodu, rozszerzając swoją ofertę o rozwiązania wykorzystywane w inteligentnych samochodach, nadal pracując nad projektami związanymi z Machine Learning (ML), blockchainem, zarządzaniem danymi, edge computing oraz cloud enablement. Dzięki wzmocnieniu swoich relacji z firmami: AWS, Microsoft, Red Hat, Canonical oraz Mesosphere, DataArt dostarcza nowe korzystne rozwiązania swoim klientom.

DataArt wprowadziła na rynek kilka projektów o charakterze edukacyjnym, w tym 200 kursów z programowania oraz Skillotron, jedyną w swoim rodzaju platformę do oceny kompetencji, która od jej premiery w sierpniu 2017 r. pozwoliła ponad 8000 programistom z 54 państw sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności techniczne.

Julia Zavileyska, Senior Vice President, DataArt: "W ubiegłym roku aktywnie rozwijaliśmy się w nowych krajach – Argentynie, Bułgarii i Polsce. W 2018 roku DataArt będzie nadal poszukiwać nowych talentów na całym świecie, tak w istniejących centrach rozwoju oprogramowania, jak również w nowych lokacjach".

Aby zobaczyć, co media mówiły o DataArt w 2017, kliknij w ten link.